1. | Psiholog | Darko Mihael Čibej |
2. | Psihologinja, učiteljica DSP | Marija Bajuk |
3. | Specialna in rehabilitacijska pedagoginja | Patricija Jahič |
4. | Specialna in rehabilitacijska pedagoginja | Angela Naumcheski |
5. | Inkluzivna pedagoginja, učiteljica DSP | Tadeja Jeglič |
6. | Socialna pedagoginja | Rebecca Bobnar |
Predstavitev svetovalne službe
Šolska svetovalna služba svetuje učencem in staršem ter sodeluje z učitelji in vodstvom šole pri načrtovanju in spremljanju razvoja šole ter pri opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela. Temeljni cilj šolske svetovalne službe je sodelovati pri vzpostavljanju in vzdrževanju pogojev za vsestranski razvoj vsakega učenca šole. Pri svojem delu se povezuje tudi z zunanjimi strokovnimi instiutcijami.
Temeljne prednostne naloge šolske svetovalne službe:
- – šolski novinci – postopek vpisa, spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav,
- – karierna orientacija,
- – individualno in skupinsko delo z učenci z motnjami in težavami v razvoju,
- – izvajnaje, koordiniranje in spremljanje oblik pomoči učencem z učnimi težavami,
- – sodelovanje z učitelji pri izdelavi individualiziranih programov,
- – identifikacija nadarjenih in testiranje nadarjenih učencev
- – spremljanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci,
- – sodelovanje pri organizaciji in izvedbi sodelovanja s starši,
- – sodelovanje in svetovanje pri izdelavi plana izobraževanja za učiteljski zbor,
- – sodelovanje pri sistematičnem načrtovanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela šole,
- – sodelovanje v projektih, ki potekajo in uvajanje novosti s pedagoško- psihološkega področja,
- – analiza učnega uspeha in vzgojne problematike šole,
- – raziskovalno delo v smislu spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
- – prizadevanje za dobro psihosocialno klimo šole.
Svetovalna služba se vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj v šoli preko treh osnovnih, med seboj povezanih in pogosto prepletenih vrst dejavnosti svetovalne službe:
- – dejavnosti pomoči,
- – razvojnih in preventivnih dejavnosti,
- – dejavnosti načrtovanja in evalvacije.
Svetovalna služba preko teh treh osnovnih vrst dejavnosti pomaga vsem možnim udeležencem v šoli (učencem, učiteljem, vodstvu in staršem) in z njimi sodeluje na naslednjih področjih vsakdanjega življenja in dela v vrtcu oziroma šoli:
- – učenja in poučevanja,
- – šolske kulture, vzgoje, klime in reda,
- – telesnega, osebnega (spoznavnega in čustvenega) in socialnega razvoja,
- – šolanja in karierne orientacije (oziroma sprejema otrok v šolo in njihovega prehoda v srednjo šolo),
- – ter na področju razreševanja socialno-ekonomskih stisk.
Osnovna načela svetovalnega procesa pri delu z učenci in starši so:
- – prostovoljnost,
- – zaupnost,
- – dobrobit svetovanca.
Svetovalna služba vse delo in aktivnosti opravlja skladno s Programskimi smernicami za svetovalno službo v osnovni šoli.
V strokovnem pogledu je svetovalna služba pri svojem delu avtonomna. Vselej je dolžna posredovati korektna strokovna mnenja. O strokovnih vprašanjih in o načinih svojega dela odloča sama. Ima pravico in dolžnost odkloniti vse naloge in zadolžitve, ki so v nasprotju s strokovno etičnimi načeli dela.